HAL will be down for maintenance from Friday, June 10 at 4pm through Monday, June 13 at 9am. More information
Skip to Main content Skip to Navigation
Conference papers

La tablette tactile : une interface numérique pour favoriser les interactions sociales à l'école chez les enfants avec autisme

Document type :
Conference papers
Complete list of metadata

https://hal.univ-rennes2.fr/hal-01713290
Contributor : Laurence Leroux Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Tuesday, February 20, 2018 - 2:03:21 PM
Last modification on : Tuesday, January 4, 2022 - 12:56:01 PM

Identifiers

  • HAL Id : hal-01713290, version 1

Citation

Gaëtan Briet, Sandrine Le Sourn-Bissaoui, Margot Peri, Olivier Le Marec, Tanguy Seveno, et al.. La tablette tactile : une interface numérique pour favoriser les interactions sociales à l'école chez les enfants avec autisme. NumAccess2017 : Entre compensation et accessibilité : quels usages du numérique dans les travaux sur les handicaps et la perte d’autonomie ?, Université de Nantes; ESPE Nantes, Feb 2017, Nantes, France. ⟨hal-01713290⟩

Share

Metrics

Record views

116