Prise en compte du versant compréhension dans l'évaluation et la prise en charge du langage oral chez l'enfant. Rééducation orthophonique, pp.7-20, 2006. ,
L'évolution du nombre d'élèves en difficulté face à l'écrit depuis une dizaine d'années, 2011. ,
Difficult??s de compr??hension en lecture??: identification de proc??dures d?????l??ves scolaris??s en 6e Segpa, La nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation, vol.37, issue.1, 2007. ,
DOI : 10.3917/nras.037.0165
L'apprentissage de la lecture et ses difficultés, 2015. ,
DOI : 10.3917/dunod.ecall.2015.01
The Effects of Instruction in an Inference Strategy on the Reading Comprehension Skills of Adolescents with Disabilities, Learning Disability Quarterly, vol.7, issue.4, pp.245-262, 2007. ,
DOI : 10.1037/0022-0663.80.2.152
Apprentissage et enseignement de la lecture dans l'enseignement adapté, 2000. ,
Structures end procedures of implicit knowledge Ablex, 1985. ,
Issues in identifying poor comprehenders, L???Ann??e psychologique, vol.114, issue.04, pp.753-777, 2014. ,
DOI : 10.4074/S0003503314004072
URL : http://europepmc.org/articles/pmc4414263?pdf=render
Toward a model of text comprehension and production., Psychological Review, vol.85, issue.5, pp.363-394, 1978. ,
DOI : 10.1037/0033-295X.85.5.363
URL : http://www.discourses.org/OldArticles/Towards a model.pdf
Computerized Adaptive Testing: Overview and Introduction, Applied Psychological Measurement, vol.4, issue.3, pp.187-194, 1999. ,
DOI : 10.1177/0013164497057003003
Cognitive research and the misconceptions of reading education Reading development and the teaching of reading: A psychological perspective, pp.42-58, 1999. ,
Effects of computer-assisted comprehension training in less skilled comprehenders in second grade: A one-year follow-up study, Computers & Education, vol.63, pp.131-140, 2013. ,
DOI : 10.1016/j.compedu.2012.12.011
Probabilistic models for some intelligence and attainment tests, 1960. ,
La lecture des élèves français au collège : un état des lieux, La lecture au début du collège, 2007. ,
Causal cohesion and story coherence, Learning and comprehension of text. Hillsdale, 1984. ,
Strategies of discourse comprehension, 1983. ,
Effect of organizational cues and strategies on good and poor comprehenders' story understanding., Journal of Educational Psychology, vol.80, issue.2, pp.152-158, 1988. ,
DOI : 10.1037/0022-0663.80.2.152