F. Coquet, Prise en compte du versant compréhension dans l'évaluation et la prise en charge du langage oral chez l'enfant. Rééducation orthophonique, pp.7-20, 2006.

J. 11-daussin, S. Keskpaik, and . Rocher, L'évolution du nombre d'élèves en difficulté face à l'écrit depuis une dizaine d'années, 2011.

F. De-la-haye and . Bonneton-botté, Difficult??s de compr??hension en lecture??: identification de proc??dures d?????l??ves scolaris??s en 6e Segpa, La nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation, vol.37, issue.1, 2007.
DOI : 10.3917/nras.037.0165

J. Écalle and . Magnan, L'apprentissage de la lecture et ses difficultés, 2015.
DOI : 10.3917/dunod.ecall.2015.01

N. Fritschmann, . Deshler, . Schumaker, and . Jb, The Effects of Instruction in an Inference Strategy on the Reading Comprehension Skills of Adolescents with Disabilities, Learning Disability Quarterly, vol.7, issue.4, pp.245-262, 2007.
DOI : 10.1037/0022-0663.80.2.152

R. Goigoux, Apprentissage et enseignement de la lecture dans l'enseignement adapté, 2000.

. Graesser and L. Clark, Structures end procedures of implicit knowledge Ablex, 1985.

J. Keenan, A. Hua, C. Meenan, . Pennington, . Bf et al., Issues in identifying poor comprehenders, L???Ann??e psychologique, vol.114, issue.04, pp.753-777, 2014.
DOI : 10.4074/S0003503314004072

URL : http://europepmc.org/articles/pmc4414263?pdf=render

W. Kintsch and T. Van-dijk, Toward a model of text comprehension and production., Psychological Review, vol.85, issue.5, pp.363-394, 1978.
DOI : 10.1037/0033-295X.85.5.363

URL : http://www.discourses.org/OldArticles/Towards a model.pdf

R. Meijer, . Nering, and . Ml, Computerized Adaptive Testing: Overview and Introduction, Applied Psychological Measurement, vol.4, issue.3, pp.187-194, 1999.
DOI : 10.1177/0013164497057003003

C. Perfetti, Cognitive research and the misconceptions of reading education Reading development and the teaching of reading: A psychological perspective, pp.42-58, 1999.

A. Potocki, J. Écalle, and . Magnan, Effects of computer-assisted comprehension training in less skilled comprehenders in second grade: A one-year follow-up study, Computers & Education, vol.63, pp.131-140, 2013.
DOI : 10.1016/j.compedu.2012.12.011

G. 22-rasch, Probabilistic models for some intelligence and attainment tests, 1960.

M. Rémond, La lecture des élèves français au collège : un état des lieux, La lecture au début du collège, 2007.

T. Trabasso, T. Secco, and P. Van-den-broek, Causal cohesion and story coherence, Learning and comprehension of text. Hillsdale, 1984.

T. Van-dijk and . Kintsch, Strategies of discourse comprehension, 1983.

N. Yuill and . Joscelyne, Effect of organizational cues and strategies on good and poor comprehenders' story understanding., Journal of Educational Psychology, vol.80, issue.2, pp.152-158, 1988.
DOI : 10.1037/0022-0663.80.2.152