HAL will be down for maintenance from Friday, June 10 at 4pm through Monday, June 13 at 9am. More information
Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

Les évaluations en lecture dans le cadre de la journée d'appel de préparation à la défense

Résumé : En 2011, huit participants à la JDC (ex JAPD) sur dix sont des "lecteurs efficaces". Sont évalués : l'automaticité de la lecture, les connaissances lexicales, les traitements complexes. Profils de lecteurs par sexe ; % de jeunes en difficulté de lecture selon le type de scolarité, la région, le département.En encadrés : passation des tests ; cadre théorique de l'épreuve.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadata

Cited literature [2 references]  Display  Hide  Download

https://hal.univ-rennes2.fr/hal-01882102
Contributor : Laurence Leroux Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Wednesday, September 26, 2018 - 3:38:37 PM
Last modification on : Monday, December 13, 2021 - 12:02:26 PM
Long-term archiving on: : Thursday, December 27, 2018 - 2:36:16 PM

File

DEPP-NI-2012-13-evaluations-le...
Publisher files allowed on an open archive

Licence


Distributed under a Creative Commons Attribution - NonCommercial - NoDerivatives 4.0 International License

Identifiers

Citation

Fanny de la Haye, Jean-Emile Gombert, Jean-Philippe Riviere, Thierry Rocher, Ronan Vourc’h. Les évaluations en lecture dans le cadre de la journée d'appel de préparation à la défense. Note d'information / DEPP, DIRECTION DE L’ÉVALUATION, DE LA PROSPECTIVE ET DE LA PERFORMANCE, 2012, pp.1-6. ⟨10.48464/hal-01882102⟩. ⟨hal-01882102⟩

Share

Metrics

Record views

60

Files downloads

57