Reformulation, négociation et progression discursive dans le débat radiophonique. Enjeux pour le développement de l’enseignement/apprentissage de la compétence discursive - Archive ouverte HAL Access content directly
Journal Articles Studia Romanica Posnaniensia Year : 2017

Reformulation, négociation et progression discursive dans le débat radiophonique. Enjeux pour le développement de l’enseignement/apprentissage de la compétence discursive

Abstract

In this article, we deal with listening comprehension skills as we would like to define it anew in light of an oral speech analysis perspective insisting on developing the communicative expertise. In order to do so, we rely on a methodology that implies observation and analysis of oral speech and that highlights the language dynamics and the multiple enunciative point of views structuring radio programme debates.
Fichier principal
Vignette du fichier
10706-20814-1-SM.pdf (141.63 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Publisher files allowed on an open archive
Loading...

Dates and versions

hal-02025972 , version 1 (20-02-2019)

Identifiers

Cite

Élisabeth Richard, Griselda Drouet. Reformulation, négociation et progression discursive dans le débat radiophonique. Enjeux pour le développement de l’enseignement/apprentissage de la compétence discursive. Studia Romanica Posnaniensia, 2017, 44 (2), pp.47. ⟨10.14746/strop.2017.442.003⟩. ⟨hal-02025972⟩
87 View
249 Download

Altmetric

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More