Adaptive E-Learning as a Possible Solution to Counter Heterogeneity in Classrooms ? English Grammar Seen Through Cognitive Psychology and Psychometric Methods - Archive ouverte HAL Access content directly
Journal Articles Recherche et Pratiques Pédagogiques en Langues de Spécialité : Cahiers de l'APLIUT Year : 2019

Adaptive E-Learning as a Possible Solution to Counter Heterogeneity in Classrooms ? English Grammar Seen Through Cognitive Psychology and Psychometric Methods

L'apprentissage en ligne adaptatif comme solution possible pour contrer l'hétérogénéité dans les salles de classe? La grammaire anglaise vue à travers la psychologie cognitive et les méthodes psychométriques

(1, 2, 3) , (4) , (4) , (4) , (4) , (4) , (5) , (4) ,
1
2
3
4
5
Fichier principal
Vignette du fichier
Adaptative e-learning-pre-print.pdf (823.07 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Files produced by the author(s)
Loading...

Dates and versions

hal-02062637 , version 1 (09-03-2019)

Identifiers

  • HAL Id : hal-02062637 , version 1

Cite

Julie Villessèche, Sandrine Oriez, Anne-Laure Besnard, Olivier Le Bohec, Christophe Quaireau, et al.. Adaptive E-Learning as a Possible Solution to Counter Heterogeneity in Classrooms ? English Grammar Seen Through Cognitive Psychology and Psychometric Methods. Recherche et Pratiques Pédagogiques en Langues de Spécialité : Cahiers de l'APLIUT, In press. ⟨hal-02062637⟩
92 View
307 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More