P. Bange, Analyse conversationnelle et théorie de l'action. Paris : Hatier/Didier, 1992. Castella, Paul. La différence en plus, 2005.

J. Cosnier and A. Brossard, La communication non verbale. Neuchatel : Delachaux et Niestlé, 1984.

B. Defeu, importance de la prononciation dans l'apprentissage d'une langue étrangère ». Voix plurielles 10.2 (2013) Franc-Parler. Dossier Phonétique, 2008.

N. H. Frijda, Passions : l'émotion comme motivation ». Les émotions. Cognition, langage et développement. Sprimont : Mardaga, 2003.

S. Gardner and . Correctional, Education : The Success of Total Physical Response in the Adult ESL Classroom, Corrections Today, vol.73, p.1, 2011.

A. Germain and P. Martin, « Présentation d'un logiciel de visualisation pour l'apprentissage de l'oral en langue seconde, Information et de Communication, vol.3, pp.61-76, 2000.

J. Meunier, Approches systémiques de la communication, 2003.

P. Mühlhäusler, Language of Environment, Environment of Language : A Course in Ecolinguistics, 2003.

J. Sweller and . Cognitive, Load During Problem Solving : Effects on Learning », Cognitive Science, vol.12, pp.257-285, 1988.

A. Tabensky, Spontanéité et interaction. Le jeu de rôle dans l'enseignement des langues étrangères, 1997.

L. Van-lier, The Ecology and Semiotics of Language Learning : A Sociocultural Perspective, 2004.

F. Varela, The Embodied Mind. Cambridge : MIT P, 1991.

P. W. Van-gerven, « The Efficiency of Multimedia Learning into Old Age, British Journal of Educational Psychology, vol.73, pp.489-505, 2003.

A. Wagener, On Intercultural Disagreement : Interaction and Inertia ». Pragmatics Applied to Language Teaching and Learning, 2009.

, Traduit de l'anglais : « our working memory is limited with respect to the amount of information it can hold, and the number of operations it can perform on that information