Skip to Main content Skip to Navigation
Conference papers

Quels cadres, quels objectifs et quels critères pour évaluer une méthodologie d’enseignement-apprentissage des langues ?

Abstract : This contribution starts from a critical analysis of the notion of « excellence » and related words. It then presents a cross disciplinary reflexion about the evaluation of language teaching methodologies. The author suggests one principle, one criteria, one way, one end as fundamental elements to build a general framework, to be discussed and developed.
Complete list of metadatas

https://hal.univ-rennes2.fr/hal-02518850
Contributor : Laurence Leroux <>
Submitted on : Wednesday, March 25, 2020 - 3:19:19 PM
Last modification on : Monday, April 6, 2020 - 3:32:06 PM

Identifiers

  • HAL Id : hal-02518850, version 1

Citation

Philippe Blanchet. Quels cadres, quels objectifs et quels critères pour évaluer une méthodologie d’enseignement-apprentissage des langues ?. Conférence au 2e Congrès international de méthodologie pour l’apprentissage des langues - METHODAL, Université Aristote de Thessalonique, Sep 2018, Thessalonique, Grèce. ⟨hal-02518850⟩

Share

Metrics

Record views

17